menu

Ons verhaal

reserveer uw hotelkamer online
Controleer beschikbaarheid
Bel ons direct
reserveer uw hotelkamer online
Controleer beschikbaarheid

Het verhaal achter Bergse Bossen

Een unieke geschiedenis

Direct na de Tweede Wereldoorlog besloot de vakbond CNV voor haar leden een vakantiecentrum op te zetten in Driebergen. De bouw van dit centrum werd in 1948 door de leden letterlijk met dubbeltjes en kwartjes bij elkaar gespaard. Als snel na opening bleek het logisch om buiten vakantieweken het hotel te gebruiken voor vakbondsvergaderingen. Om wat extra inkomsten te genereren, startte het CNV met het verhuren van ruimtes. Deze markt ontwikkelde zich, maar rendabel werd het niet. Het tij voor de tot dan succesvolle vakbonden begon te keren, waardoor het CNV het roer om moest gooien. De naam “Ons Centrum” veranderde in “Hotel Bergse Bossen” en in 2001 werd Roberto Mascini aangesteld als directeur om het hotel rendabel te maken. Roberto was in die tijd commercieel verantwoordelijk voor Jaarbeurs Catering Services. Met zijn Hoge Hotelschool-achtergrond en commerciële en operationele ervaring was hij de geschikte kandidaat.

Verandering met resultaat

Het tij keerde voor Hotel Bergse Bossen, onder leiding van Roberto werd het CNV centrum winstgevend. Na vier jaar in dienst van het CNV gewerkt te hebben, kon Roberto in 2005 het hotel overnemen van de vakbond. Dat was nogal wat. Een éigen hotel! Dat betekende werk aan de winkel, want er moest nog veel gebeuren aan het gebouw. Stapsgewijs heeft Bergse Bossen een metamorfose ondergaan.
Er zijn zalen bijgebouwd, het restaurant en de Lounge zijn vernieuwd en de tuin, terrassen en binnentuin zijn opnieuw aangelegd. Ook nu houden wij onze ogen open voor ontwikkelingsmogelijkheden. Wij bieden onze gasten namelijk graag een stijlvolle, moderne accommodatie.

Bijna elk bedrijf heeft negatieve gevolgen van de economische crisis ondervonden, zo ook Bergse Bossen. Daarom kwam in 2011 Yvette Boellaard van Tuyl, Roberto’s partner, het bedrijf versterken. Als marketing communicatie expert, voormalig verantwoordelijke voor Business Development bij Jaarbeurs Utrecht én eigenaar van een evenementenorganisatiebureau heeft Yvette zich ingezet voor de marktverbreding bij Hotel Bergse Bossen. Zo bouwden wij met z’n allen een organisatie die zowel de zakelijke als de particuliere markt kan bedienen en daarnaast zeer geschikt is als evenementenlocatie.

Talenten

Bij Hotel Bergse Bossen proberen wij altijd oog te hebben voor de (verborgen) talenten van onze medewerkers, en deze in te zetten.  Zo hebben wij mensen die zich naast hun reguliere werkzaamheden bezig houden met de styling en ontwerp van ruimtes, tuinontwerp, het ontwerpen en bouwen van meubilair of onderhoud van de moestuin. Dit is mogelijk, omdat we een kleinschalige organisatie zijn. Medewerkers kennen elkaar en hebben korte lijntjes met het management. Dit trekt ook een proactief type nieuwe collega’s aan: zo komen nieuwe medewerkers soms uit zichzelf al met de leukste ideeën voor nieuwe catering, aankleding of evenementen.

Persoonlijke service

Bij Hotel Bergse Bossen zijn wij er trots op dat wij geen deel uitmaken van een keten en daardoor onze gasten extra persoonlijke service kunnen bieden. Onze korte lijnen maken het mogelijk om snel te schakelen waardoor wij direct kunnen inspelen op uw wensen. Gastvrij, professioneel en persoonlijk. Daarmee creëren wij de sfeer waarin onze gasten zich prettig voelen en waarvoor men graag weer terug komt.